Про ЦТТКТ

Позашкілля – школа творчого розвитку особистості

Сьогодні в  суспільстві  існує нагальна потреба у творчих, діяльних, інтелектуально й духовно розвинених громадянах. Буває, що  освіченим людям, які закінчили декілька ВНЗ, для повної реалізації як особистості, фахівця та громадянина  чогось не вистачає. А бракує творчого мислення, вміння не губитися у незвичних обставинах, приймати нестандартні рішення. Цьому потрібно навчати. Розвивати, культивувати ці вкрай необхідні сучасній людині якості важливо починати з дитинства.

«Творчість – це не сума знань, а особлива направленість інтелекту, особливий взаємозв’язок між інтелектуальним життям особистості та проявом її сил в активній діяльності», – говорив В. О. Сухомлинський. Нашій країні потрібна національна еліта, ми виховуємо молодь, і вона повинна вступити до життя успішною, конкурентноспроможною, висококультурною та високодуховною. Нам необхідно забезпечити найсприятливіші умови не тільки для якісного навчання дітей, а й для розвитку їхнього творчого потенціалу, творчої активності, творчої спроможності. Саме технічний творчий розвиток і залучення до творчої праці, збагачення духовного світу та прищеплення любові до техніки, виховання національної самосвідомості, допомог у професійному самовизначенні і самореалізації має за мету своєї діяльності Центр технічної творчості та комп’ютерних технологій.

Відвідування гуртка для дитини – це діяльність вільної особистості у вільний час. Чудово, якщо людина робить свій вибір на користь творчості, і неважливо, чим саме вона займається: вивчає англійську мову чи ремонтує комп’ютер, вчиться показувати світ через об’єктив чи малює картини на камені, спілкується з ровесниками з далеких країн у радіоефірі чи їздить на картингу, запускає повітряних зміїв чи займається оригамі… Тут немає примусовості, дитина сама обирає собі заняття до душі і має можливість максимально розкритися, реалізуватися як неповторна творча особистість.

«Творчість заразлива. Поширюйте її», – говорив Альберт Ейнштейн. І наші діти її поширюють, «заражаючи» друзів, братів, сестер і дуже часто – батьків, які стають нашими помічниками й однодумцями.

Відвідування гуртка – найбільш демократичний і гнучкий засіб залучення до тієї діяльності, яка цікава конкретній дитині: ми виконуємо «особистісне замовлення», готуючи своїх вихованців до повноцінного, цікавого, наповненого дорослого життя. Дитина, що прийшла на гурток і спробувала творити, вже не може покинути цієї справи. Завершуючи навчання в одному гуртку, переходить до іншого, буває, одночасно відвідує комп’ютерні гуртки, технічне моделювання, оригамі, картинг… і все встигає. Не залишається часу лише на байдикування, багатогодинне сидіння за комп’ютером та набування шкідливих звичок.

Центр технічної творчості та комп’ютерних технологій приймає на гуртки усіх, не класифікуючи, не поділяючи на «обдарованих» і «безталанних». Ми твердо впевнені: кожна дитина має свій талант, тільки ми, дорослі, не завжди вміємо його вчасно помітити й допомогти розвинутися. Іноді, навпаки, заважаємо, перешкоджаємо, забороняючи відвідувати якийсь гурток чи спортивну секцію, вважаючи, що це завадить навчанню. Керівники гуртків часто чують: «Не буде ходити на гурток, бо не встигає вчити уроки». Вивчити уроки, безперечно, важливо. Але чи не втрачаємо ми талановитого конструктора,  винахідника чи майбутнього гонщика «Формули 1», отримуючи натомість посереднього «пересічного громадянина»?

Потрібно дати дитині можливість відвідувати різноманітні гуртки, і тільки набувши певного досвіду, зробити свій власний вибір, професійний і людський.

Чим більше буде гуртків, тим свідомішим буде вибір. Ми запрошуємо до нас дітей віком від 5 років. Адже розвиток творчих здібностей краще розпочинати у ранньому віці, враховуючи схильності дитини. Чим раніше починається розвиток здібностей, тим меншим буде вплив стереотипів. Дуже багато в нас вихованців учнів початкових класів. Вчителі стверджують, що діти, які відвідують гуртки, відрізняються від інших. Вони не тільки краще навчаються (краще пишуть, краще говорять, краще рухаються), їм легше спілкуються з однолітками та батьками, вони доросліші, вміють планувати свої дїї, розподіляти вільний час, уміють аналізувати та передбачати результат діяльності, вони більше встигають. У них вищий за однолітків загальний розвиток, вони краще розвинені емоційно, естетично, вміють, слухаючи, чути, дивлячись – бачити, відчувати прекрасне, що оточує.

Багато хто з вихованців ЦТТКТ  обирає у майбутньому професії, пов’язані з своїм захопленням. Варто згадати вихованця авіамодельного гуртка, який з сім’єю виїхав за кордон і нині служить військовим льотчиком у ВПС Ізраїля. Четверо колишніх гуртківців повернулися у Центр працювати.

Звичайно, не всі оберуть творчі професії, але всі вихованці будуть розумітися на мистецтві, відрізняючи прекрасне від фальшивого, розумітимуться в техніці, матимуть творчу уяву, поважатимуть національну та світову культуру.

Новий тип закладу в системі позашкільної освіти

Костопільський центр технічної творчості та комп’ютерних технологій – це новий тип закладу в системі позашкільної освіти.

Основним напрямком діяльності Центру є науково-технічний, що передбачає залучення вихованців  до активної діяльності з набуття техніко-технологічних умінь та навичок, розширення науково-дослідної роботи, а також оволодіння практичними уміннями та навичками з технічних видів спорту, організацію змістовного дозвілля.

На даний час в Центрі технічної творчості та комп’ютерних технологій  19 педагогів 2 педагоги – Відмінники освіти України, 5 працівників нагороджені грамотою МОН України, 3 педагоги має звання керівник гуртків-методист), працює 68 творчих об’єднань  по 24 профілях, у яких навчається  1020 дітей.

Головними завданнями  нашого Центру є:

  • реалізація державної політики у сфері позашкільної освіти;
  • формування у дітей та юнацтва національної самосвідомості, активної громадянської позиції, прагнення до здорового способу життя;
  • надання навчальним закладам системи загальної середньої освіти методичної допомоги з питань упровадження форм і методів навчання і виховання у навчально-виховний процес;
  • створення умов для гармонійного розвитку особистості, задоволення потреб дітей і підлітків у позашкільній освіті, організації їх оздоровлення, дозвілля та відпочинку;
  • задоволення потреб учнівської молоді у професійному самовизначенні відповідно до їх інтересів і здібностей;
  • просвітницька діяльність.

Матеріально-технічна база нашого центру постійно зростає. Гарні, просторі класи та лабораторії, оснащені  сучасною комп’ютерною технікою, (2 ноутбуки, 30 комп’ютерів та оргтехніка до них), передовими цифровими технологіями (2 відео- та три фотокамери,  DVD-програвачі,  принтери із фотовластивостями).

Кожна дитина, яка відвідує наш Центр, має можливість користуватися  цією технікою, використовувати її можливості для  виконання завдань  основної навчальної програми школи, а також для особистого самовдосконалення і самоосвіти. На сьогоднішній день всі вихованці центру уміють користуватися комп’ютером, а це діти  і молодь  віком від 5 до 20 років. Усі вони мають доступ до всесвітньої мережі  Інтернет.

Матеріально-технічно забезпечений і спортивно-технічний відділ. На сьогоднішній день гуртки картингу та мотокросу, що працюють на базі Костопільського районного спортивно-технічного клубу ТСОУ, налічують 16 картингів, кросовий мотоцикл «Ямаха», 2 спортивні мотоцикли та 6 мопедів. Гурток операторів колективної радіостанції, що працює на базі ЗОШК №6, обладнаний короткохвильовою станцією «Р – 130». Авіамодельний гурток забезпечений сучасною  аппаратурою радіокерування для польотів нових літаючих моделей. На заняттях гуртка «Радіоконструювання» вихованці працюють з паяльною станцією і різним устаткуванням, що дозволяє полагодити навіть мобільний телефон. Судномодельний гурток забезпечений як радіокерованими кораблями, так і вітрильними моделями. На гуртку «Технічний дизайн» вихованці за допомогою новітніх технологій опановують техніку нанесення зображень на камінь.

Із метою професійного самовизначення та творчої  самореалізації гуртківців у ЦТТКТ працюють 2 відділи: спортивно-технічний, відділ інформатики та обчислювальної техніки.