Пошук інформації


Пошук інформації

Всім відомо, що в Інтернет міститься величезна кількість цікавої інформації, але як її знайти? На щастя, в Інтернет пропонується багато засобів для пошуку інформації. А точніше, існують вказівники і каталоги, що містять відомості про більшу частину цікавого матеріалу в Інтернет.
Для самої різної інформації в Інтернет передбачені різні види вказівників і каталогів. На жаль, оскільки найчастіше вони організовані за типами послуг Інтернет, а не за характером матеріалу, то ресурси Веб ви знайдете в одному місці, ресурси електронної пошти – в іншому і т. д. Можливі сотні різних способів пошуку, залежно від того, що вам потрібно знайти і яким чином ви бажаєте це шукати.
Для тематичного пошуку використовуються різні вказівники і каталоги.

Вказівники та каталоги

Коли ми говоримо про каталог, то маємо на увазі якийсь список, наприклад енциклопедію або бібліотечний реєстр. Такий каталог розділений на іменовані категорії з асоційованими з ними порціями інформації; його складають в основному люди. Ви шукаєте інформацію, вибираючи категорії і проглядаючи їх вміст. Таким каталогом в цьому методичному посібнику ми назвали б його зміст.
Щоб скласти вказівник, просто збирають всю інформацію, витягують з неї всі ключові слова (в деяких випадках беруть всі слова, окрім прийменників «в» та «на») і складають величезний список. Ви здійснюєте пошук, вказуючи потрібне слово, і в результаті отримуєте список всіх місць, де воно зустрічається. У кожного методу є свої переваги і недоліки. Каталоги краще систематизовані, а вказівники набагато об’ємніші. В каталогах використовується узгоджена термінологія, а у вказівниках використовуються будь-які підкреслені слова. У каталогах міститься менше непотрібних сторінок, але вказівники оновлюються набагато частіше. Каталоги і вказівники можуть певною мірою перекривати один одного.

Наприклад, в Yahoo!, відомому каталозі Веб-сторінок, пошук можна здійснювати за ключовими словами, а елементи багатьох вказівників розділені на категорії, які дозволяють звузити область пошуку.
Пошук в Інтернет ми завжди починаємо із одного з Веб-довідників (вказівника або каталога), про які розказано в даному кроці. Принципи їх використання більш менш однакові.
1. Запустіть свій Веб-браузер, Google Chrome, Opera або Internet Explorer.
2. Виберіть каталог або вказівник і перейдіть до його початкової сторінки.
Після цього перед вами відкриваються дві можливості пошуку.
3. Якщо на сторінці є поле пошуку, введіть в ньому декілька відповідних ключових слів і клацніть на кнопці «Знайти».
Цей варіант називається «Пошук за ключем» – у даному випадку шукаються теми, які співпадають із заданими ключовими словами.
Через деякий час ви отримаєте класифікаційну сторінку з посиланнями на інші сторінки, в яких міститься ваше ключове слово (слова). Перелік посилань може бути дуже великим (наприклад, близько 300 тисяч). Якщо на сторінці представлений перелік тематичних посилань, виберіть тему, яка вас цікавить. Цей підхід називається «Пошук за каталогом». Він полягає у виборі загальної теми, а потім у все більшій і більшій її конкретизації. Кожна сторінка має посилання на інші сторінки, теми яких стають все більш вузькими. Таким чином, ви потрапите на сторінку, яка більше всього відповідає вашим інтересам.
4. Відновлюйте і продовжуйте пошук до тих пір, доки не знайдете щось цінне для себе. Поклацавши мишею якийсь час і навчившись працювати з посиланнями, ви зможете знаходити матеріал на будь-яку тему.

Ви, ймовірно, багато раз чули про пошукові машини. Під цим терміном мають на увазі засоби пошуку інформації. Всі каталоги і вказівники відносяться до пошукових машин.

Вказівник Google

Одним із самих хороших Веб-вказівників є Google. Він має в своєму розпорядженні невеликого робота, який проглядає Веб-сторінки по всій мережі, складаючи по ходу справи звіти про побачене. В результаті складається обширний вказівник, що знає, які слова зустрічаються на сторінках. При виконанні пошуку із вказівника будуть вибрані сторінки, які містять слова, вказані користувачем.

Оскільки Google є вказівником, а не каталогом, його перевагою є те, що в ньому зберігається вдесятеро більше сторінок, ніж в Yahoo; а його недоліком є той факт, що пошук необхідної сторінки може бути дуже складним. Незалежно від того, що ви шукаєте, при першій спробі ви, ймовірно, знайдете тисячі сторінок, але тільки перші сторінки в цьому величезному списку зазвичай найбільш відповідають заданим критеріям пошуку. У Google використовується складна система впорядкування результатів пошуку, і тому, найчастіше, найкращі сторінки розташовуються першими в списку.

Використання Google або інших вказівників являє собою вправу по «читанню думок на відстані». Ви повинні вгадати, які слова зустрічаються на потрібних вам сторінках. Іноді це нескладно – якщо ви шукаєте, наприклад, рецепти яблучного пирога. В цьому випадку ви знаєте назву того, що шукаєте. А ось якщо ви забули, що Париж є столицею Франції, то витягнути потрібні сторінки буде досить складно, оскільки ви не знаєте, за якими словами шукати. У разі пошуку за словами «French capital» (слово «capital» – перекладається і як «столиця», і як «капітал») ви знайдете до всього іншого ще й інформацію з проблем управління банківським капіталом.

Як підвищити ефективність пошуку інформації

Share this post

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *